پرچم چیست؟ و چاپ پرچم چه اهمیت و کاربردی دارد ؟

پرچم چیست؟

پرچم چیست؟ و چاپ پرچم چه اهمیت و کاربردی دارد ؟

پرچم چیست ؟

پرچم چیست؟ پرچم یک پارچه (اغلب مستطیل یا چهار ضلعی) با یک طراحی و رنگی متمایز است. پرچم معمولا به عنوان یک نماد، یک نشانه یا برای دکوراسیون استفاده می شود. اصطلاح پرچم نیز برای اشاره به طرح گرافیکی خاص مورد استفاده قرار می گیرد و پرچم ها به یک ابزار کلی برای سیگنالینگ و شناسایی اولیه به ویژه در محیط هایی که ارتباطات به صورت چالشی هستند (مانند دریاها، جایی که از کشتی های جنگی استفاده می شود) ، تبدیل شده است.

معانی دیگر پرچم و تفاسیر آن

پرچم های ملی نمادهای میهن پرستانه با تفسیرهای متنوعی هستند . پرچم ها نیز در پیام ، تبلیغات  و یا برای اهداف تزئینی استفاده می شود. بعضی از واحدهای نظامی پس از استفاده از پرچم ها، “پرچم” نامیده می شوند. پرچم (عربی: لواء) معادل یک تیپ در کشورهای عربی است. در اسپانیا یک پرچم (اسپانیایی: باندا) یک گردان معادل  لژیون اسپانیایی است.

تاریخچه پرچم

در عهد قدیم، علائم یا نشانه های میدانی در جنگ مورد استفاده قرار گرفت که می تواند به عنوان “پرچم” طبقه بندی شود. نمونه هایی از جمله Derafsh Kaviani جنگ ساسانی،  لژیونهای رومی مانند عقاب Legion X آگوستوس سزار و یا استاندارد اژدها  برای سارمتی ها است.

در طول قرون وسطی ، پرچم ها به طور عمده به عنوان یک نماد عریض در نبرد استفاده می شد، که به راحتی باعث شناسایی یک شوالیه می شد نسبت به طرحی که روی سپر نقاشی می شد. در دوره قرون وسطایی و به طور چشمگیری ، ایالت ها و محله های شهر مانند کنفدراسیون قدیمی سوئیس شروه به استفاده از پرچم ها به عنوان نشانه های محلی و کشوری کردند.

در دوران اوج دریانوردی، در اوایل قرن بیست و یکم، کشتی ها مجبوربه استفاده از پرچم ها برای تعیین ملیت خود بود؛ این پرچم ها در نهایت به پرچم های ملی و پرچم های دریایی امروز تبدیل شدند. پرچم ها همچنین به عنوان ابزار ترجیحی ارتباطات در دریا تبدیل شده و سیستم های مختلفی از سیگنال های پرچم را ایجاد می کنند.

استفاده از پرچم های غیر نظامی یا دریایی تنها با ظهور احساسات ناسیونالیستی از پایان قرن 18 شروع می شود؛ اولین پرچم های ملی به آن دوره می رسند و در طول قرن نوزدهم هر دولتی مستقلا یک پرچم را به عنوان پرچم ملی خود معرفی کرد .

پرچمهای تبلیغاتی

امروزه چاپ پرچم تبدیل به یک عنصر هویت بخش به شرکت ها و سازمان های بزرگ شده است . امروزه پرچم رومیزی ، پرچم تشریفات و پرچم اهتزاز را در همه مکان های تجاری و اداری را می توان پیدا کرد. به نوعی همان گونه که پرچم هر کشور برای مردم آن قابل احترام است پرچم هر سازمان نیز تبدیل به بخشی از هویت آن شده و برای آن مجموعه مهم و قابل احترام است .
تنوع در تولید انواع پرچم باعث استفاده بیشتر از این محصول شده به نوعی که همچون بج سینه پرچم نیز می رود به نوعی از اقلام ست های اداری همچون کارت ویزیت و.. محسوب شود و استفاده از آن در تمام مجموعه ها رایج گردد. برای آشنایی با انواع پرچم های تبلیغاتی و دیدن نمونه های می توانید به صفحه ساخت پرچم ما مراجعه کرده و برای دریافت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها و همچنین قیمت پرچم ها با تماس گرفته و از پاسخ کارشناسان ما بهره مند گردید.

پرچم چیست؟

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *